16 grudnia 2017
   
Tekst

Szukaj w serwisie

Lato wraz ze sonecznymi dniami i wysokimi temperaturami niestety powoli przemija. Wydawa by si mogo, e wraz z nim mija te nasza ochota, a nawet zapotrzebowania na wod, ktra pozwalaa przetrwa upalne dni. Tymczasem dla prawidowego funkcjonowania potrzebujemy odpowiedniej iloci wody kadego dnia, bez wzgldu na por. Jeli chcemy zachowa zdrowie i dobre samopoczucie cay rok, naley pi j w takich samych ilociach.

Mamy wrzesie, idzie jesie...

Ju wczesn jesieni czsto zapominamy o koniecznoci dostarczania naszemu organizmowi odpowiedniej iloci wody. Zmieniamy diet na bardziej energetyczn, a wod zastpujemy cieplejszymi napojami, jednak i tak nie w wystarczajcych ilociach. Wynika to gwnie z tego, i wiele osb uwaa, e skoro nie odczuwa pragnienia, to znaczy, e nie musi pi. To niestety mylce przewiadczenie, w efekcie ktrego szacuje si, e u ponad poowy ludzi utrzymuje si poziom lekkiego odwodnienia. A przecie woda to ycie i nasz organizm potrzebuje jej tak samo latem, jak w chodne, jesienne dni. Kiedy nam jej brakuje pojawiaj si m.in. problemy z koncentracj oraz pamici, chandra, kopoty z nerkami, a skra staje si przesuszona i szara.

Na co wpywa woda

Najprociej, a jednoczenie najpeniej mona powiedzie, e woda wpywa na wszystko. To dziki niej organizm moe prawidowo funkcjonowa, jest ona bowiem rozpuszczalnikiem i nonikiem substancji odywczych, reguluje cinienie ttnicze oraz usuwa szkodliwe produkty przemiany materii. Co wane szczeglnie jesieni reguluje rwnie temperatur ciaa i podnosi odporno. Nawila ciany naszych wewntrznych narzdw - jamy nosowej, przeyku, garda czy puc. Odpowiada rwnie za nawilenie wysuszonej skry, nie tylko po lecie. Jesie rwnie, a nawet i bardziej, sprzyja pogorszeniu si stanu cery. Wiatr, niska temperatura, kaloryfery i klimatyzacja sprawiaj, e w tym czasie traci ona prawie dwa razy szybciej wilgo ni latem. Naraona na takie czynniki staje si skonna do podranie oraz traci swoje funkcje ochronne. Poza tym szarzeje, matowieje, jest napita, skonna do pkni i uszczenia si, a po pewnym czasie pojawiaj si na niej zmarszczki.

Chcc tego unikn, powinnimy zadba o odpowiedni poziom jej nawilenia i pi regularnie 1,5 - 2 litry pynw dziennie. Naleycie nawilony organizm, take dziki sprawnie funkcjonujcym bonom luzowym, bdzie mg si broni przed drobnoustrojami, ktrych o tej porze roku nie brakuje.

Woda ma take niebagatelny wpyw na nastrj, lepiej nam si myli, mamy wicej si witalnych, a co z tym idzie i optymizmu.

Jak wod wybra

Na rynku dostpna jest szeroka gama wd, od rnego stopnia nasycenia CO2 po odmienne poziomy mineralizacji. Dziki temu kady moe wybiera nie tylko pod wzgldem preferencji smakowych, ale i zapotrzebowania na pierwiastki. O ile to, czy woda jest gazowana, czy nie, nie jest tak wane (za wyjtkiem dzieci i osb cierpicych ktrym dokucza zgaga, wzdcia, nadkwano, wrzody czy zaburzenia trawienia, a take choroba garda i strun gosowych - oni powinni unika wody gazowanej) o tyle stopie mineralizacji owszem. Najoptymalniej jeli jej poziom bdzie wyszy ni 500 mg/l. Wwczas mamy wiksz pewno, e bilans skadnikw wydalanych w stosunku do przyjmowanych nie jest ujemny. Oczywicie wraz ze wzrostem aktywnoci trybu ycia poziom tej mineralizacji powinien by wyszy i oscylowa w okolicy 1000 mg/l i wicej.

Co zrobi, eby wiedzie, czy kupujemy waciw wod? Przyjrze si uwanie etykiecie. Na niej wyszczeglnione s pojedyncze pierwiastki oraz ich warto. Warto wybiera wody z du zawartoci cynku i elaza oraz magnezem, bowiem wanie one odpowiadaj za wzmocnienie odpornoci. Tu wart uwagi jest nasza rodzima woda Staropolanka, ktra nie tylko zawiera du ilo tych mineraw, to jeszcze wystpuje pod postaci kilku rodzajw wd, o rnym poziomie mineralizacji. Moemy dziki temu dostosowa zakup do potrzeb rnych domownikw lub aktualnie prowadzonego przez nas trybu ycia.

rdo: http://portalaktywni.pl/

     

Koa terenowe












Oferty pracy

  • Pracownik sprztajcy
    Pracownik sprztajcy Oferta skierowana do osb z orzeczeniem o stopniu niepenosprawnoci Numer...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Statystyka

Użytkowników : 2
Artykułów : 187
Odsłon : 1061750
Naszą witrynę przegląda teraz 6 gości 

ARCHIWUM      strona gwna     kontakt     mapa serwisu      dla pracownikw