17 listopada 2017
   
Tekst

Szukaj w serwisie

Poniej przedstawione zostay oglnie przyjte zasady zdrowego odywiania wpajane i stosowane od wielu pokole, majcy decydujcy wpyw na nasze zdrowie. W wietle nieustannego przepywu wiedzy, informacji, odkry i bada naukowych oraz  ogromnego wpywu przemysu na jako oferowanych produktw spoywczych ponisze zasady zdrowego odywiania mog uchodzi za przestarzae. Warto jednak si z nimi zapozna aby mc sobie samemu wyrobi wasn opini na temat zdrowego odywiania.



1. Duo napojw

Codziennie powinno si wypija co najmniej 2 litry pynw. Najlepiej nadaj si: woda mineralna, herbaty zioowe i niesodzone soki owocowe.

2. Zredukowanie iloci spoywanych tuszczy

Zaleca si zmniejszenie iloci spoywanych tuszczy. Dziennie nie powinno si przekracza granicy 60 gram tuszczy. Wskazane jest spoywanie nisko tuszczowych produktw, takich jak n. p. chude misa i ryby, ziemniaki, ry, makaron, warzywa i owoce.

3. Zredukowanie iloci spoywanych mis

Spoywanie misa dwa razy w tygodniu w zupenoci wystarczy aby pokry zapotrzebowanie na elazo. Zaleca si przyrzdzanie chudych mis, takich jak miso z kurczaka czy indyka.

4. Duo warzyw i owocw

Spoywanie 5 porcji warzyw lub owocw rozoonych w cigu dnia jest jak najbardziej wskazane. W ten sposb organizm zostaje zaopatrywany w cenne witaminy i substancje mineralne oraz wspomagajce zdrowie drugorzdne substancje rolinne. 

5. Spoywanie ryby raz w tygodniu

Regularne spoywanie ryb jest szczeglnie zalecane ze wzgldu na zawarte w nich wysokowartociowe biaka, wielokrotnie nienasycone kwasy tuszczowe (omega-3) oraz witaminy D oraz B12. Poza tym ryby morskie zawieraj cenny dla zdrowia jod. 

6. Regularne spoywanie produktw peno zboowych

Produkty z mki pszennej czy oczyszczony ry, zastpi produktami z penego ziarna jak n. p. gryka, proso czy orkisz.

7. Unika soli

Sl wie niepotrzebnie wod w organizmie, dlatego zaleca si przyprawianie zioami.

8. Zdrowe tuszcze / oleje

Zaleca si stosowanie tuszczy i olejw pochodzenia rolinnego, bogatych w nienasycone kwasy tuszczowe n.p. oliwa z oliwek, dowied si wicej o waciwociach oliwy z oliwek, 

9. Oszczdnie z alkoholem

Alkohol powinien by spoywany przy specjalnych okazjach w umiarkowanych ilociach. Czerwone wino, ktremu przypisuje si pozytywny wpyw na ukad krwionony, powinno rwnie by spoywane z umiarem.

10. Rozkoszowanie si smakiem

Wana zasad jest czerpanie przyjemnoci z jedzenia bd jego przyrzdzania. Osoby przestrzegajce zasad zdrowego odywiania mog pozwoli sobie od czasu do czasu na chwile zapomnienia, jednak to zdrowe posiki smakuj najlepiej.

rdo: www.zdrowie.pl

     

Koa terenowe












Oferty pracy

  • Pracownik sprztajcy
    Pracownik sprztajcy Oferta skierowana do osb z orzeczeniem o stopniu niepenosprawnoci Numer...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Statystyka

Użytkowników : 2
Artykułów : 187
Odsłon : 1053421
Naszą witrynę przegląda teraz 54 gości 

ARCHIWUM      strona gwna     kontakt     mapa serwisu      dla pracownikw